TIPS: HUR MAN GÖR JEANS SHORTS

Upptäckte idag att jag inte hade några jeansshorts.. så jag gjorde egna =) 
Du behöver bara ett par jeans att ''förstöra'' sax och markerings penna (behövs egentligen inte med det blir lättare)

Förlåt för usla bilder haha men min kamera.. jaa... hehe. Aja såhär gör du:
1. Ta fram ett par jeans du inte längre vill ha. Det är bra om dom e lite stora så du inte får liksom ''fettvalkar'' där shortsen slutar. Blir lätt så om dom e trånga.
2. Ta pennan (som inte nödvändigtvis behövs) och markera vart du ska klippa. Klipp lite längre ner på baksidan för annars kan halva röven visas när du e klar... Fast det kanske du vill? Upp till dej! =) Tänk på att klippa ca 7 cm längre ner än du egentligen vill, eftersom dom ska vikas upp sen. Om du vill ha en fransrand där nere så klipper du dom där du vill att dom ska sluta. Men klipp ändå lite längre ner så kan du klippa mer vart efter om det blir lite fel ;)
3. Klipp på sträcken, iaf du gjorde sträck. Du kanske struntade i det.. :P
6. Voila, nu viker du upp dom, helst 2 vek, blir snyggast ;)
Klart :D Haha hoppas du fattade hur jag mena, och hoppas det blev snyggt ;)
Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Lisa <3

Sjukt snyggt blev det, bra inlägg! :D ska göra samma sak typ med mina jeans! <3

2009-05-24 @ 17:29:03
URL: http://lalaas.blogg.se/
Postat av: Itha

Sv: Awww taack : ' D

2009-05-24 @ 19:13:41
URL: http://ithaslife.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej det var ju ingen som hade hjärna nog att förstå hur man gjorde själv. Alla är inte retards ;)

2009-05-25 @ 23:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0