KOMPLEX

Nu tänker jag faktist skriva ett seriöst inlägg. Oh yeaaah! (jag va tvungen :()
Men iaf. Vill skriva av mej om komplex, alltså att man har en del på kroppen man inte gillar.
Är ganska så säker på alla har det, mer eller mindre.
Jag tycker det är så otroligt dåligt egentligen, och det beror oftast på jävligt dålig självkänsla.
Jag va helt störd innan, jag hade komplex för nästan allt på min kropp. Mitt hår är för tunt, mina tår va fula, mina knän såg konstiga ut, hela jag va tjock, mina händer va för störa, mina lippar va för små, min nästa för bred, mina ögonbryn för låga osv..
Fattar inte hur jag orkade. Men nu har jag växt upp och lärt mej leva med hur jag ser ut. Jag vet att det låter JÄTTE löjligt (jag lovar att om timmy läser det här håller han på och dö av garv just nu. I såna fall, timmy du är ful och luktar illa. Jag älskar dej) men det är verkligen viktigt att acceptera sin kropp, för det är den enda du har, och dom flesta har inte pengar till att fixa allt man inte är nöjd med. Fast se på kissie, hon va mycket sötare från början.
Men det finns så enkla saker att göra, tycker du helt enkelt att du är tjock, träna. Om du som jag tycker att du har fula tår (fast det har jag kommit över nu haha) så köp skor som inte är öppna.
MEN mitt bästa tips som många säkert kan ha nytta av, dom som inte gillar sin näsa, om du tycker den är för bred kan du ta ditt solpuder och sminka på sidorna av näsan, så det blir skuggad där. Då ser den smalare ut. Skit bra.
Alla dom här komplexen hade jag för typ 3 år sen, sen träffade jag min pojkvän (jag lovar att han garvar ännu mer nu) och om man hela tiden får höra av nån att man är snygg hjälper det otroligt mycket.
Har mycket mer självförtroende nu än jag hade innan. Tycker fortfarande att jag är lite mullig, ska börja träna snart, och gillar fortfarande inte min näsa.
Men jag bryr mej inte lika mycket längre. Jag ville inte ens va med på kort förut för jag tyckte jag va så ful, men som sagt, jag har accepterat min kropp.
det tycker jag alla borde göra, för man mår så otroligt mycket bättre då.
Nu är jag klar med mitt seriösa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Carro

Bra seriöst inlägg! :D

2010-11-21 @ 22:37:35
URL: http://www.keya.devote.se
Postat av: Sanna

Shit va ful du är

2010-11-22 @ 13:23:01
Postat av: Ebba

Sanna: Ahh shiit asså jag vet! Fan jag förtjänar inte att leva. Gud vad ful jag är!! :( Buhu

2010-11-22 @ 20:38:07
URL: http://bloondast.blogg.se/
Postat av: cajsa

Gud vad söt du är! ♥

2010-11-24 @ 13:18:55
URL: http://snicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0