RELIGION

Känns som alla mina inlägg har börjar bli vääldigt tråkiga. Handlar bara om vad jag gör osv.. så därför tänkte jag nu (för carros skull, min enda trogna läsare, och för andra som råkar va inne på min blogg) skriva ett riktigt inlägg om ett ämne jag faktist gillar. Religion (och måste även erkänna att jag va tvungen att googla hur det stavades.. visste inte om det va religion eller religon)
Jag gillar religion för jag gillar att försöka förstå hur andra människor tänker, just därför jag vill bli psykolog senare. Gillar också att tänka på saker som gör mej förbannad, som tex religion. Aja nu till inlägget.
(Det är personliga åsikter så jag kör upp en påle i röven på den som skriver en kommentar att jag har fel) (haha påle i röven är ett så roligt uttryck xD)

För mej är religion något som osäkra personer tar till. När folk inte riktigt litar på sej själva och inte vet vad dom ska göra med livet så kanske dom har en gud att se upp till så kan dom följa Hans lagar och göra som Han vill.
Jag respekterar religion, visst. Men inte till överdrift.
Typ som nyss prata jag med carro om Jehovas vittnen (stavning?) och dom är ju helt ärligt dumma i huvvet och oallmäniblade. Tex om en tjej blir våldtagen drar hon skam över familjen, vetefan vad dom gör med henne sen, mördar eller? Nån som vet?
Liksom v-å-l-d-t-a-g-e-n betyder att det va mot hennes vilja, alltså är det äcklet som gjorde det som borde dra skam över familjen och hela världen.

Sen till klädsel osv.. varför ska muslimer täcka ansiktet för att dom är kvinnor? Varför gör inte män det? Bara för att kvinnorna är underlägsna. Sverige borde ha ett jävla slöjförbud, det är bara löjligt.
Min kompis mamma gick runt i short och thsirt i egypten tror jag det va och då började barn kasta stenar på henne för att hon inte täckte kroppen?
Om inte andra länder kan acceptera våran klädsel, varför ska vi då acceptera deras?

I andra länder får tjejer nästan aldrig gå i skolan, vilket jag tror är för att dom inte ska få veta hur det är i resten av världen. Blir dom allmänbildade så kanske dom gör uppror eller vad man ska kalla det.

Sen finns det vissa religioner jag tycker är jätte bra, tex Buddishm, där man inte har nån gud utan istället dyrkar Buddah.
Deras sett att leva, att inte vilja ha saker utan bara vara nöjd med det man har, och att finna sej själv. Det är en rätt klockren religion tillskillnad från Islam och Kristendom (katoliker är lite värre än protestanter tycker jag)

Så det är inte bara islam jag inte gillar (så ingen tror att jag är typ rasist eller nåt) eftersom jag inte gillar allt för kristna heller. Det får verkligen inte gå till överdrift.

Om man ska be till sin gud typ 5 gånger per dag. Varför? Om gud är så god har Han väl överseende om man bara ber tex en gång i veckan? Bara man lyder alla regler (typ trycka ner kvinnor, våldta dom sen säg att dom är äckliga, ät inte kött bla bla) så borde det väl inte spela nån roll hur ofta man ber?

Och offra gåvor. Kom igen haha. Kommer inte ihåg om det va buddismen eller hinduismen som hade nåt som kallades Puja, när dom först offrar mat, sen äter dom upp maten, som en liten fest typ. Kan dom inte bara fixa mat och äta den med en gång? Gudarna kan  inte äta. Dom existerar inte. Och om dom gör det så kan dom ändå inte äta. Dom är typ andar?

Hade massa ideer på vad jag skulle skriva när jag satte mej men sen försvann allt. Och nu är jag pömsig.
Ska bädda rent i sängen (wiho) sen sussa. Imorgon ska jag klippa håret sen träffa min älskling, äntligeeeeeeeen!!
Såvida ingen av oss blir sjuk iaf(båda mår halv bra)

Aja natti natti på er :)

btw, ifall nån jätte religös skulle läsa det här så ta inte illa upp, det är bara mina åsikter :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du sikta in lite mer om katoliker då? :) vill veta för jag är det, och vill gärna höra dina åsikter om det nu :)))

kändes som hela texten handla om islam hehe xd

puss, hoppas du svarar !

2010-03-02 @ 00:13:34
Postat av: Hanna

I like this :O

Keep it up :D

2010-03-10 @ 14:51:29
URL: http://lipsticklullabies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0